Ar ne persunki pirmoko kuprinė?

6 klasės mokinių komanda dalyvavo STEAM projekte „Ar ne per sunki pirmoko kuprinė?“

Šiuolaikinėje mokykloje vis dažniau kalbama apie mokinių sveikatą, gerą savijautą ir prasmingą mokymąsi. Būtent šias vertybes atspindi įgyvendintas STEAM projektas „Ar ne per sunki pirmoko kuprinė?“, kurio metu mokiniai tyrinėjo aktualią problemą – per didelį pradinių klasių mokinių kuprinių svorį ir jo poveikį vaikų sveikatai.

Projektas prasidėjo nuo klausimo, kuris iš pirmo žvilgsnio atrodo paprastas, tačiau slepia rimtą problemą: ar pirmokų kuprinės atitinka rekomenduojamą svorį? Mokiniai išsikėlė tikslą – pasitelkiant STEAM metodiką (gamtos mokslus, technologijas, inžineriją, menus ir matematiką) ištirti kuprinių svorį, palyginti jį su mokinių kūno mase bei pateikti siūlymus, kaip šią problemą būtų galima spręsti.

Matematikos pamokose mokiniai atliko praktinius matavimus: svėrė pirmokų kuprines, fiksavo duomenis, skaičiavo vidurkius, procentines išraiškas ir lygino rezultatus su specialistų rekomendacijomis, kurios teigia, jog kuprinės svoris neturėtų viršyti 10–15 procentų vaiko kūno svorio. Gauti duomenys buvo pavaizduoti diagramomis ir lentelėmis, o tai leido aiškiai pamatyti, kad dalies mokinių kuprinės iš tiesų yra per sunkios.

Šis STEAM projektas parodė, kad mokiniai geba kritiškai mąstyti, tyrinėti realias problemas ir ieškoti sprendimų, kurie aktualūs jų aplinkai. 6 klasės mokinių darbas ne tik praplėtė jų žinias, bet ir paskatino atsakingiau žvelgti į jaunesniųjų mokinių gerovę. Projektas „Ar ne per sunki pirmoko kuprinė?“ tapo puikiu pavyzdžiu, kaip mokymasis gali būti prasmingas, praktiškas ir naudingas visai mokyklos bendruomenei.

Matematikos mokytoja Kristina Pasevičė