Naujos gimnazijos edukacinės erdvės – šiuolaikiškam mokymui (-si)

Mūsų gimnazijoje vykdytas projektas „KOKYBĖS KREPŠELIS“ ne tik paskatino į mokymą ir mokymąsi pažvelgti kitaip – šiuolaikiškai, tačiau ir suteikė tam galimybių, įsteigiant naujas edukacines erdves. Paskutinė projekto veikla – tai lauko klasės kupolo įsigijimas ir įrengimas.
Kai Įprasta klasė ir mokyklinis suolas augančiai ateities kartai tampa nuobodus, o šiame technologijų ir inovacijų amžiuje augančius vaikus vis sunkiau sudominti ar nustebinti naujovėmis, kupolas gali tapti puikia priemonė sudominti vaikus mokytis.
Tai suprato mūsų gimnazijos mokiniai ir mokytojai. Jau nuo pirmos mokslo metų dienos kupolas retai būna tuščias. Jame dažnai vyksta pamokos ir pradinių, ir vyresnių klasių mokiniams. Lauko klasės viduje patogu organizuoti darbą grupėse, „apvalaus stalo“ diskusijas. Didesnes galimybes pajuto gamtos mokslų mokytojai, kai klasę nuo natūralios aplinkos skiria tik vienas žingsnis.
Supratę šios naujos edukacinės erdvės teikiamas galimybes, mokytojai pradėjo dalintis savo patirtimi apie pamokas, vedamas lauko klasėje. Rugsėjo 16 d. kupole vyko dvi atviros pamokos. Lenkų kalbos vyresnioji mokytoja E. Bernacka 7 klasėje vedė atvirą pamoką „Pasakojimų apie pasaulio pradžią takais“, o penktoje klasėje vyko integruota anglų kalbos ir kurso „Gamta ir žmogus“ pamoka „Medžiai, krūmai ir žolės aplink mus“, kurią vedė anglų kalbos vyresnioji mokytoja Ž. Narbutienė bei biologijos ir chemijos vyresnioji mokytoja V. Trifonovienė. Šių pamokų metu mokiniai dirbo grupėse, atliko stebėjimus gimnazijos teritorijoje bei pristatė savo darbus klasės mokiniams. Gimnazijos mokytojai, stebėję šias pamokas, įžvelgė lauko klasės teikiamas galimybes mokiniams sudominti. Tuo galėjo įsitikinti ir šią dieną gimnazijoje dirbę NŠA išorės vertintojai.
Pamokos naujoje erdvėje pasižymi įtraukiančia aplinka; atmosfera, pakeičiančia nusistovėjusius standartus.

L. e. direktoriaus pavaduotojos ugdymui pareigas Violeta Trifonovienė

Foto Danuta Žižnevskaja