Šiuolaikinė literatūra – kelias į sėkmę

Įgyvendinant Kokybės krepšelio projekto lėšas buvo nupirkta mokomoji, mokslinė bei grožinė literatūra. Ne testai, egzaminai ar tyrimai turėtų skatinti mokinius tobulėti, o jų pačių noras pasiekti daugiau.

Perkant literatūrą buvo atsižvelgiama, kad praktiniai leidiniai būtų sudaryti taip, kad mokinys matytų kryptį, ką jis turėtų ir galėtų patobulinti per pamokas bei motyvuotų jį siekti aukštesnių rezultatų. Atlikęs užduotis, mokinys savarankiškai arba padedamas mokytojo ar tėvų gali įsivertinti balais pagal pasiekimų lygį. Tokie leidiniai skatina ir motyvuoja vaiką dirbti savarankiškai, todėl jam pateikiama pagalba: žodžių debesys, svarbiausios taisyklės, praktinių patarimų. Juose taip pat sistemingai pateikiami pažangos įsivertinimo įrankiai; siūloma įvairių darbo būdų ir strategijų, kurias galima pritaikyti ir kitur; pateikiama atvirųjų klausimų, kuriais vaikas skatina­mas reikšti savo pagrįstą nuomonę, o suformuota įsivertinimo sistema leidžia akivaizdžiai stebėti pažangą ir mokiniui, ir mokytojui, ir jo tėvams.

Dažnai girdime, kad skaityti naudinga, tačiau ar kada įsigiliname, kur slypi šio užsiėmimo nauda? Gali pasirodyti netikėta, tačiau klasikinės grožinės literatūros skaitymas suteikia tą pačią naudą, kaip ir asmeninio tobulėjimo knygos grožinės literatūros skaitymas leidžia lengviau apdoroti informaciją ir skatina kūrybiškumą. Skaitymas yra smagi veikla, kuri taip pat duoda naudos psichinei sveikatai bei mąstymui. Todėl tikimės, kad nauja literatūra pritrauks dar daugiau susidomėjusių skaitytojų.