STEAM diena 5 klasėje

Por Qué Fomentamos La Educación STEAM En América Latina - Fundación BreteauMokymasis tyrinėjant, probleminis mokymas, žinių ir gebėjimų pritaikomumas kasdieniame gyvenime – šiuolaikinio ugdymo aktualijos, neretai keliančios nemenkų iššūkių ir mokiniams, ir mokytojams. Šiuos iššūkius padeda spręsti STEAM ugdymo metodai. Mūsų gimnazijoje, įgyvendinant STEAM veiksmų planą, pradėtos rengti teminės STEAM dienos kiekvienai klasei.
Balandžio 7 dieną 5 klasėje vyko pamokos, kuriose buvo taikomi STEAM metodai, dalis pamokų buvo integruotos. Dvejose pamokos buvo integruojamos Gamtos ir žmogaus bei fizinio ugdymo veiklos, kurias vedė fizinio ugdymo mokytoja metodininkė Roma Graužinytė bei biologijos ir chemijos vyresnioji mokytoja Violeta Trifonovienė. Pirmos pamokos „Žmogaus raumenys“ metu penktokai atlikdami įvairius fizinius pratimus nustatinėjo, kurios raumenų grupės dirbo juos atliekant bei dirbdami grupėse patys turėjo sugalvoti bei pasiūlyti įvairias raumenų grupes stiprinančius pratimus. Kitos integruotos gamtos ir fizinio ugdymo pamokos metu mokiniai mokėsi nustatyti savo pulsą bei ji vertinti atliekant įvairaus sudėtingumo fizinę veiklą. Mokiniai dirbdami porose puikiai pademonstravo savo gebėjimus mokytis savivaldžiai, atlikti tyrimą. Fizinis ugdymas buvo integruojamas ir su technologijomis. Fizinio ugdymo mokytoja metodininkė Roma Graužinytė kartu su technologijų vyresniąja mokytoja Renata Voitechovska pamokoje „Judesio atkartojimas aliuminio folija“ skatino pasireikšti penktokų kūrybiškumui, atlikdami judesį bei jį sustabdydami sporto šakų tekstiliniame koliaže, kurio kūrimui panaudojo aliuminio foliją. Kūrybiškumo kompetencija buvo plėtojama istorijos vyresniosios mokytojos Brygidos Šarandos vedamoje pamokoje „M. K. Čiurlionis – dailininkas ir kompozitorius“. Mokiniai susipažino su M. K. Čiurlionio asmenybe, jo dailės ir muzikiniais kūriniais. Atlikdami kūrybinį darbą, klausydamiesi M. K. Čiurlionio muzikos mokiniai turėjo atkurti iš mažų dalelių M. K. Čiurlionio paveikslą „Rex“. Labai aktuali buvo matematikos pamoka „Parduotuvės žaidimas (procentiniai padidėjimai ir sumažėjimai)“, kurą vedė matematikos mokytoja metodininkė Janina Novicka. Artėjant šv. Velykoms mokiniai turėjo parinkti maisto produktus šventiniam stalui. Tyrinėdami įvairių prekybos centrų reklaminius bukletus penktokai turėjo palyginti ir įvertinti jų siūlomas akcijas, patikrinti ar teisingai nurodytos kainos, atsižvelgiant į siūlomą nuolaidą procentais. Pasirodė, kad ne visos kainos buvo teisingai nurodytos reklamoje. Dienos pabaigoje 5 klasė mokiniai reflektavo karu su klasės auklėtoja Janina Novicka bei lietuvių kalbos ir literatūros vyresniąja mokytoja Violeta Milevska-Burak: išreiškė savo nuomonę apie praėjusios STEAM dienos veiklas, nurodė, kas patiko, kas sekėsi lengviau, o kur turėjo sunkumų, savo įspūdžius pavaizdavo piešiniais. Daugumai mokinių STEAM veiklos pasirodė patrauklios, norėtų, kad panašūs užsiėmimai vyktų ir ateityje.
Mokytojų pastebėjimu, STEAM veiklos pasitarnauja įvairių kompetencijų ugdymui bei plėtojimui. Šios dienos veiklų metu 5 klasės mokiniai pastiprino pažinimo, komunikavimo, kūrybiškumo, kultūrinę, socialinę emocinę bei sveikos gyvensenos kompetencijas.

Organizatoriai: V. Trifonovienė, R. Graužinytė, R. Voitechovska, B. Šaranda, J. Novicka, V. Milevska-Burak